Pacjent w świecie cyfrowym. Raport PwC 2016
Przyszedł czas na rewolucję w funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia w Europie Środkowo-Wschodniej. Dostawcy usług medycznych muszą przygotować się na dynamiczny rozwój nowych technologii oraz zmieniające się wymagania pacjentów.
Zmiany te to przede wszystkim ogromna szansa dla krajów naszego regionu na dorównanie bardziej rozwiniętym krajom Europy Zachodniej. Technologia pozwala bowiem na odejście od inwestowania w kosztowną infrastrukturę, na rzecz bardziej efektywnych i tańszych rozwiązań telemedycznych.
Duży i rosnący rynek prywatnych usług medycznych
Wartość rynku prywatnych usług medycznych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej szacowana jest na 13,9 mld euro rocznie. Największy, polski rynek to ok. 5 mld euro
Dynamiczny rozwój telemedycyny
Jak wynika z naszych analiz już blisko 60% pacjentów w Europie Środkowo-Wschodniej jest gotowych korzystać z rozwiązań telemedycznych, przede wszystkim: telekonsultacji, telemonitoringu, telediagnostyki, telerehabilitacji.
Technologie wspierające rozwój usług telemedycznych
Służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych, takich jak urządzenia mobilne, dedykowane aplikacje, telekonsultacje, a nawet sztuczna inteligencja czy narzędzia typu data mining. Coraz więcej usług będzie świadczona zdalnie w domu pacjenta lub w dedykowanych punktach usługowych, nawet w ramach rozwiniętych już dzisiaj powierzchni usługowych (apteka, drogeria czy nawet punkty handlu nowoczesnego).