W jaki sposób wieczorne treningi wpływają na zdrowie?

Czy chodzenie na siłownię późnym wieczorem może być korzystne dla organizmu? Jak wykazały badania, wieczorny trening poprawia metabolizm i obniża poziom cukru we krwi w nocy.

Naukowcy z Australijskiego Uniwersytetu Katolickiego zbadali metabolizm 24 mężczyzn z nadwagą zagrożonych cukrzycą typu 2, którym zaproponowano dietę wysokotłuszczową. Poranne i wieczorne treningi poprawiły ich zdrowie układu krążenia, a treningi wykonywane późnym wieczorem obniżyły poziom glukozy w nocy.

Badanych podzielono na grupy w zależności od tego, czy uprawiali sport rano, wieczorem czy też w ogóle nie ćwiczyli. Niezależnie od pory dnia, ćwiczenia poprawiały stan układu krążenia i układu oddechowego, a osoby, które ćwiczyły późnym wieczorem, miały wyraźny spadek poziomu glukozy w nocy.

Zdaniem badaczki Trine Moholdt, wyniki tego badania mają szczególne znaczenie dla diabetyków, którzy mają problemy z regulacją glukozy.

„Okazało się, że ćwiczenia rano lub wieczorem poprawiły krążenie i oddech, ale poziom cukru we krwi w nocy poprawił się tylko w grupie ćwiczeń wieczornych”.

Według dr Moholdta, osoby z cukrzycą typu 2 często cierpią na nocne skoki glukozy. Badania wykazały, że nocną hiperglikemię – wzrost poziomu cukru we krwi – można teraz opanować za pomocą ćwiczeń.

Dodaj komentarz