W jaki sposób można przeciwdziałać stresowi? Jest na to prosty sposób

Liczne badania wykazały, że istnieje związek między długotrwałym stresem a otyłością. Przewlekły stres może prowadzić do przejadania się i spożywania pokarmów, które zawierają dużo tłuszczu, cukru i kalorii, co z kolei może prowadzić do zwiększenia masy ciała. W jaki sposób walczyć z przejadaniem się wywołanym przez stres?

Podczas gdy krótkotrwały stres może spowodować utratę apetytu, przewlekły stres może mieć odwrotny skutek. Krótkotrwały stres powoduje, że mózg wytwarza hormon tłumiący apetyt zwany hormonem uwalniającym kortykotropinę. Sygnały są również wysyłane do nadnerczy, które wywołują wytwarzanie adrenaliny, co tymczasowo tłumi potrzebę jedzenia w ramach reakcji walki lub ucieczki. Stały stres, działa zupełnie inaczej, ponieważ powoduje uwalnianie hormonu zwanego kortyzolem. Hormon ten zwiększa apetyt człowieka, a jeśli stres nie mija, poziom kortyzolu i apetytu pozostaje zwiększony.

Głównym krokiem, jaki osoba może podjąć, jeśli uzna, że ​​stres zwiększył poziom głodu, a tym samym talię, jest wyeliminowanie pokarmów o dużej zawartości tłuszczu i cukru.

Czy pomocne mogą się okazać ćwiczenia?

Kiedy człowiek energicznie ćwiczy , jego poziom kortyzolu wzrasta, choć tylko w krótkim okresie. Z drugiej strony delikatne ćwiczenia zmniejszają poziom kortyzolu.

A co z medytacją?

Wiele badań wykazało, że medytacja może zmniejszyć stres. Może również zmotywować ludzi do większej czujności na temat żywności, którą kupują.

Czy wsparcie również ma znaczenie?

Bycie wspieranym przez przyjaciół i rodzinę wydaje się korzystne w przeciwdziałaniu stresowi, a badania wykazały, że osoby pracujące w typowo stresujących środowiskach, takich jak oddziały ratunkowe, są znacznie mniej narażone na problemy ze zdrowiem psychicznym, jeśli czują się wspierane przez osoby ze swojego otoczenia.

Dodaj komentarz