Jak za pomocą diety zmniejszyć skutki kaca?

Większość z nas doświadczyła kiedyś tego nieprzyjemnego uczucia po imprezie, jakim jest kac. Zespół dnia następnego potrafi być co najmniej trudny. Wielu z nas zastanawia się wówczas nad wyborem odpowiedniego jedzenia na tę “okazję”.

Czego powinniśmy unikać, żeby nie pogłębić swoich, i tak już dość okropnych dolegliwości?

Czarnej kawy – likwiduje objawy kaca tylko na chwilę – wracają ze zdwojoną siłą;

Soku pomarańczowego – cytrusy są kwaśne, więc mogą jeszcze bardziej podrażnić nadwyrężony żołądek;

Tłustego lub smażonego jedzenia – przydaje się przed konsumpcją alkoholu, ponieważ działa osłonowo; o poranku jednak może prowadzić do silnego bólu brzucha i jelit;

Alkoholu – opóźnia wystąpienie syndromu poalkoholowego i wydłuża czas jego trwania, kiedy już się pojawi;

Przypalonych tostów – węgiel pomaga na niektóre dolegliwości ze strony układu pokarmowego; jednak czerń na spalonym toście to nie jest ten leczniczy węgiel i z pewnością w niczym nam nie pomoże.

Co zatem należałoby wybrać, żeby poradzić sobie z kacem jak najszybciej?

Marchew – oczyszcza układ pokarmowy i usuwa toksyny, a ponadto reguluje krążenie krwi;

Sok z buraków – ma właściwości odtruwające i nawadnia organizm;

Seler – dzięki dużej ilości magnezu i wapnia wspiera działanie mózgu i zmniejsza ból głowy (podobnie działają kalafior i brokuły);

Zielone jabłka i zielone warzywa – pobudzają układ pokarmowy i oczyszczają ciało z toksyn, niwelując tym samym ból głowy, mdłości i wyczerpanie;

Pomidory – likopen, przeciwutleniacz w nich obecny, łagodzi procesy zapalne, a witamina C i fruktoza dodają trochę energii;

Jajka – zawierają cysteinę, która prowadzi do reakcji chemicznych, w wyniku których ból głowy ustępuje;

Płatki owsiane – dzięki witaminom i minerałom neutralizują kwasy i podnoszą poziom cukru we krwi;

Rosół z makaronem – dzięki cysteinie wspiera działanie wątroby i pomaga biednej głowie;

Imbir lub mięta – łagodzą bóle żołądka i mdłości.

Dodaj komentarz