Granie w gry wideo może zaszkodzić umiejętnościom społecznym dziewcząt
Wyniki badań sugerują, że czas spędzony przez chłopców na grach nie wpływa na ich rozwój społeczny. Jednak dziewczęta, które spędzały w wieku 10 lat więcej czasu na grach wideo, rozwinęły dwa lata później słabsze umiejętności społeczne niż dziewczęta, które spędzały mniej czasu na grach.
Popularność interaktywnych gier wideo wzbudza zaniepokojenie rodziców, nauczycieli i naukowców, którzy od lat badają wpływ gier na dzieci i młodzież. Większość badań nad wpływem gier na młodych ludzi koncentruje się na problematycznych grach i ich negatywnych skutkach, takich jak agresja, lęk i depresja.
Badacze z Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii (NTNU) i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Davis w USA przyjrzeli się, w jaki sposób gry wideo wpływają na umiejętności społeczne dzieci od 6 do 12 lat.
Okazało się, że granie w gry wpływało na młodzież w różny sposób, w zależności od wieku i płci, ale ogólnie rzecz biorąc, granie w gry było powiązane z obniżonym rozwojem społecznym.
Naukowcy odkryli, że 10-letnie dziewczynki, które często grały w gry, miały mniejsze kompetencje społeczne jako 12-latki niż dziewczęta, które grały w gry rzadziej.