Czy Pilates może uśmierzyć migrenę?

Kto zaznał w życiu migreny, doskonale wie, jak bardzo może ona uprzykrzyć codzienne funkcjonowanie. Czy da się zmniejszyć częstotliwość napadów migreny przy pomocy Pilatesu?

Wielu lekarzy zaleca ćwiczenia dla wszystkich osób z migreną. Wykazano, że zmniejszają one częstotliwość ataków, a także zmniejszają stres i kłopoty ze snem, które są wyzwalaczami migreny – według American Migraine Foundation (AMF). Czy Pilates może być skuteczny w walce z migreną?

Pilates to forma ćwiczeń o niewielkim wpływie, skupiona na uważnym ruchu. Jest on odpowiedni dla wszystkich grup wiekowych. Pilates możesz ćwiczyć indywidualnie lub w grupie. Niektóre ćwiczenia wymagają jedynie maty podłogowej, podczas gdy inne wymagają specjalistycznego sprzętu.

Regularne praktykowanie Pilatesu może pomóc poprawić:

postawę
ruchliwość stawów
napięcie mięśniowe
ogólną siłę
elastyczność

Jak wykazały liczne badania, może również łagodzić napięcie i stres, a także zmniejszać ból migrenowy.

Migrenowy ból głowy jest jednym z najczęstszych schorzeń w Stanach Zjednoczonych i na świecie – a także jednym z najczęściej błędnie diagnozowanych. Statystyki szacują, że migrenowy ból głowy dotyka około 20% populacji. Co więcej, ponieważ migreny są często pomijane przez lekarzy lub nie są zgłaszane przez pacjentów, rzeczywista liczba jest prawdopodobnie znacznie wyższa.

„Migrena jest częstą i uleczalną chorobą, a pacjenci nie są sami, chociaż mogą tak czuć” – mówi dr Emily Rubenstein Engel, neurolog ze Scripps Clinic specjalizujący się w leczeniu bólu głowy i współdyrektor Centrum Bólu Głowy Dalessio w Klinice Scripps.

„Migrena jest najczęstszą przyczyną nawracających silnych bólów głowy, które sprowadzają pacjentów do lekarza” – dodaje.

Dodaj komentarz